26/3/14

Δάνεια γάλακτος ημέρας

Πού οδηγεί το στεγαστικό δάνειο;
Νέα ρύθμιση για τα ερυθρά δάνεια: σου παίρνει η τράπεζα το σπίτι, -το αγοράζει- αλλά σε αφήνει μέσα τρία χρόνια, ώστε να πληρώνεις και ενοίκιο από πάνω και να σου σπαράζει η καρδιά. Αν δεν πληρώνεις ενοίκιο θα σε πετάει έξω η τράπεζα, αλλά σε πόσο καιρό;
Κι αν θέλεις να παραμείνεις ενοικιαστής και μετά τα τρία χρόνια; Κι αν το έχεις υπενοικιάσει σε άλλον και βγάζεις και κέρδος; Μήπως συμφέρει; Αν μάλιστα η τράπεζα το παίρνει το σπίτι πληρώνοντας την αντικειμενική αξία; Ρε, μπας κι εκεί που χρωστάγαμε τους τρώμε και το βόδι; Και την ουρά του γαϊδάρου. Και που 'ν' ο λάκκος που 'χει η φάβα; Ρύθμιση που δεν συμφέρει τις τράπεζες αποκλείεται να εμφανιστεί γιατί απλώς δεν θα τη δεχτούν. Άρα; Ησυχία σκέφτομαι.

Α, ναι, μετά τα τρία χρόνια σε καλούν να το ξαναγοράσεις το σπίτι σου. Δεν ξέρουμε αν θα σου δώσουν και νέο στεγαστικό γι' αυτό κι άντε πάλι απ' την αρχή.

Α, ναι νούμερο 2: Αν κρατήσεις το σπίτι με τη μορφή λίζινγκ σου φορτώνονται και παραπάνω έξοδα. Τα υψηλά εισοδήματα μένουν σε χρεωμένα σπίτια χρεωμένα που τους παραχωρούνται με τη μορφή μίζινγκ. 

Μα, Ρε, μπας κι έχουν ήδη τιτλοποιήσει το ερυθρό μου δάνειο; Έχουν ήδη δηλαδή πουλήσει το σπίτι μου σε ξένους τζογαδόρους και απλώς θα το παραδώσουν σε τρία χρόνια; Δίνουν κάτι "αγοράζοντάς" το από μένα, αλλά τα λεφτά θα τα πάρουν πίσω πάλι από μένα με την ανακεφαλαίωση. Οι τράπεζες όσο δίνουν τόσο περισσότερα θα επικαλεστούν μέσω Τόμσεν ότι χρειάζονται. Μέχρι στιγμής δεν βρέθηκε κανείς πρωθυπουργός ή υπουργός οικονομίας να τους πει να πάνε στο διάολο να δανειστούν μόνες τους. 

Μα, έχει κάνα λόγο η τράπεζα να μου βάλει χαμηλό νοίκι; Μη χάσει τον ενοικιαστή; Αφού αυτό ακριβώς θέλει. Να τα μαζέψω και να φύγω μια ώρα αρχύτερα. Το ακριβότερο νοίκι θα μου επιβάλει, γιατί δεν θα έχω περιθώριο για οποιαδήποτε παζάρι. Σύμφωνα με τη λύση λοιπόν, θα κονομήσει η τράπεζα εκτός από το σπίτι μου και τρία χρόνια τεράστιο ενοίκιο. Αν δεν έχω δυνατότητα να πληρώσω τη δόση του στεγαστικού πώς θα καταφέρνω να πληρώνω ακριβό ενοίκιο;

Προσοχή, προσοχή, μη μπαίνετε στο νόμο Κατσέλη. Συνομολογείτε έτσι ότι σωστά χρωστάτε, οι τράπεζες δηλαδή δε σας έκλεψαν. Αν θέλετε να μάθετε κι άλλα: χειρότερα, αργότερα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: