23/3/13

Κούρεμα καταθέσεων είχαμε και στην Ελλάδα

Την 1η Σεπτεμβρίου 1986 ο Γιαννιώτης επιχειρηματίας Γιώργος Γούκος εγκαταλείπει αιφνιδίως την πόλη. Είχε οργανώσει παρατράπεζα - τοκογλυφικό δίκτυο. Κούρεψε περίπου 6.000 «καταθέτες» του. Δήλωση για το σκάνδαλο έκαναν ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου και ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Τσοβόλας. Μην πεταχτεί κανείς να πει ότι ο Γούκος ήταν τοκογλύφος με παρατράπεζα, γιατί θα τον ρωτήσω για τις ¨»κανονικές» τράπεζες και τους τραπεζίτες που έχουμε τώρα.

-Τι θα γίνει η κατάθεσή σου όταν μεγαλώσει;
-Κυπριακή.

Λαός και «Κωλο»νάκι: «Όλοι Κυπραίοι είμαστε / σε τούτη την κοσμάρα / και όσοι έχουνε μυαλά / κι εμείς με τον Στουρνάρα».

Μάμπο Γερμανέιρο
Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης & Γιώργος Οικονομίδης
Ερμηνεία:
1) Τρίο Κιτάρα & Σπεράντζα Βρανά
2) Τρίο Κιτάρα & Μάγια Μελάγια
3) Άλκηστις Πρωτοψάλτη

Να `ρθεις στου Έι Τι Εμ τη μαχαιριά
μεσαίο δάχτυλο ψηλά
θα μπει ορ νοτ του μπει.

Να `ρθεις και με λιτότητα βαριά
να βρούμε πάτο στη φωλιά
κάποιου κουλού πλαν μπι.

Θα γίνω κουρεμένη κι ο Ρώσος τέως μου
ο γιαλαντζί Κυπραίος μου
κι όταν χεστεί το χρέος μου για σένα,
θ’ αρχίσουν οι μαλάκες ευρώ να παίρνουνε.
τ’ άστρα λουκέτα φέρνουνε
κι όλα σκατά να γίνουνε θα λες.

Αυτό το μάμπο το Γερμανέιρο
μου δίνει κέφι, μου δίνει σπρέντ
Γκρέκο μπατίρη με κάνει βέρο
αυτό το μάμπο δις ιζ δι εντ

(Ελεύθερη απόδοση στίχων Δημήτρη Τσακαλία)

Δεν υπάρχουν σχόλια: