3/3/13

Οι Δέκα συμβουλές που δίνει ο Σαμαράς στην Ελλάδα

Δέκα συμβουλές-1963 
Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης
Ερμηνεία: Πέτρος Αναγνωστάκης

Δέκα συμβουλές έχω να σου πω
αν, κυρά μου, θες για να σ’ αγαπώ:

Πρώτον, δεν θ’ αντιμιλάς!
Δεύτερον, δε θα γκρινιάζεις!
Τρίτον, όταν θα πονώ
με στοργή θα μ’ αγκαλιάζεις!

Τέταρτον, δε θα σ’ ακούσω:
"Κάνε μου κι αυτό το λούσο!"
Πέμπτον, θα περνάς, κυρά μου,
σύμφωνα με τον παρά μου!

Εάν δεν εφαρμόσεις τις δέκα συμβουλές,
εγώ θα μπλέξω μ’ άλλην κι εσύ πικρά θα κλαις.

Έκτον, επειδή είμαι νευρικός
δε θα με ρωτάς: πότε, πού και πώς!
Έβδομον, μην προσπαθείς τον αέρα να μου πάρεις!
Όγδοον, για μουσική μπουζουκάκια θα γουστάρεις!

Ένατον, στα βάσανά μου
θα ’σαι η παρηγοριά μου!
Δέκατον, λοιπόν, και τέρμα:
μη μου πεις ποτέ σου ψέμα!

Εάν δεν εφαρμόσεις τις δέκα συμβουλές,
εγώ θα μπλέξω μ’ άλλην κι εσύ πικρά θα κλαις.

Η απάντηση της Ελλάδας στον Σαμαρά 

Συμβουλή σε φιλαράκο - 1996
Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας
Ερμηνεία: Μιχάλης Δημητριάδης & Βούλα Γκίκα & Ερωφίλη & Νικόλας Καρανικόλας

Επειδή είσαι φιλαράκος / και καλό παιδί
θέλω να σε συμβουλέψω, / για το καλό σου δηλαδή.

Έπαθες πολλά στραπάτσα / βάλε γνώση το λοιπόν,
δεν τα βγάζεις φίλε πέρα / με τις καρδιές των γυναικών.

Φαίνεται το ζώδιό σου / είναι τέτοιο δυστυχώς
να τραβιέσαι με γυναίκες / και φινάλε μοναχός.

Και από το περιοδικό «Διάκλασις ορχέδων» 

Του πατέρα η συμβουλή - 1982
Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης, Κουβάς
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης, Κουβάς
Ερμηνεία: Στέλιος Καζαντζίδης

Όταν παιδί μου μεγαλώσεις
Και βγεις στον δρόμο της ζωής
Ποτέ κανέναν μη μισήσεις
Όσα φαρμάκια κι αν θα πιεις

Μες στην χρυσή καρδούλα σου
Αγάπη να `χεις μόνο
Και να κρατάς σαν τον Χριστό
Στην πίκρα και στον πόνο

Φίλο ποτέ να μην προδώσεις
Για να’χεις πρόσωπο λαμπρό
Και στους γονείς να πηγαίνεις
Ένα ποτήρι με νερό

Δεν υπάρχουν σχόλια: