(Ζόρι; Μπα, μη βγάλεις κιχ)
Ο Καζαντζάκης ανέβασε το Ζορμπά στο πάνθεον της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Ο Κακογιάννης τον έβαλε στον διεθνή κινηματογράφο, ο Θεοδωράκης στη μουσική
και οι ταβερνιάρηδες τον έχωσαν με ταμπέλες μαγαζιών στον τουρισμό.
Όλα καλά μέχρι που ο Κωστάκης τοποθέτησε το Ζορμπά στην αρχή
καταπολέμησης μαύρου χρήματος και τα χάλασε όλα.
Με δηλώσεις του απολογείται για το πρόβλημα που έφερε στη χώρα
με το σωστό που έκανε. Απολογείται και για λάθος που έκανε να το διορθώσει:
«Βάλαμε το Ζορμπά για να καταπολεμά το μαύρο χρήμα,
όχι για να το καταπολεμήσει και πολύ περισσότερο
όχι για ν’ αποκαλύψει ποιος το δίνει και ποιος το παίρνει.
Η ζωή είναι ένα πάρε-δώσε. Για να είναι ενδιαφέρουσα
και όχι βαρετή πρέπει ν' αφήνουμε λίγο μυστήριο μέσα.
Αλλιώς θα είναι σε ενδιαφέρουσα, θα εγκυμονεί δηλαδή αποκαλύψεις.
Οι υποθέσεις μαύρου χρήματος πρέπει να παραμένουν σκοτεινές,
αλλιώς πόσο μαύρο θα ήταν το αυτό το χρήμα και ποιον θα ενδιέφερε,
ειδικά όταν ούτως ή άλλως δεν το παίρνει αυτός;
Η καταπολέμηση μαύρου χρήματος είναι αρχή
και ακριβέστερα θέμα αρχής. Μέχρι εκεί. Δ
εν είναι θέμα συνέχειας και πολύ περισσότερο δεν είναι θέμα τέλους.»
Ας μη μπλέκουμε το χορό των εκατομμυρίων με το χορό που τίμησε
την Ελλάδα περισσότερο από το Τσάμικο, τον χορό των των Τσάμηδων
που είναι εθνικός χορός των Αλβανών.
Ζorba the Greek
(Μέχρι να γυριστεί η ταινία ήταν Χασάπικο από τη Βυζαντινή εποχή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου