8/7/13

Βετζίνα έβαλες;

Η αμόλυβδη κυκλοφορεί στην Αθήνα στο 1 €, 69 λεπτά κι εννέα δευτερόλεπτα. Όλο μαζί, 1,699. Τα αυτοκίνητά μας δεν κυκλοφορούν, παρά μόνο στις παλιές ελληνικές ταινίες, όταν η βενζίνη ήταν τσάμπα, πήγαινε μαζί με το εισιτήριο του θερινού κινηματογράφου, όπου βέβαια οι θεατές πήγαιναν με τα πόδια. Συμπέρασμα: Η βενζίνη είναι τσάμπα για όσους πηγαίνουν με τα πόδια.

Στις 10 Μαρτίου του 2010 ακριβώς γράφαμε οι γρουσουζέοι: «Θα σας φαινόταν παράξενο αύριο η βενζίνη να έχει δύο € το λίτρο;

»Γιατί να μην έχει; Μήπως δε μπορούν τα διυλιστήρια να αυξήσουν τόσο την τιμή; Φυσικά και μπορούν, έχουμε μια νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση και δεν έχει κανέναν τρόπο να παρέμβει στις τιμές, εκτός βέβαια από το παρακαλετό. Και να πέφτει διεθνώς η τιμή, τα διυλιστήρια μπορούν στην Ελλάδα να την ανεβάζουν, δεν υπάρχει ανταγωνισμός για να τη ρίξει, γιατί γενικά η χώρα έχει μικρή αγορά και οι τιμές ελέγχονται από διάφορα κατά είδος καρτέλ.

»Γιατί να μην ανέβει αύριο η τιμή της βενζίνης; Για να μην πέσει η αγορά αυτοκινήτου που ήδη έχει από καιρό πεθάνει; Τι θα πάθουν οι πετρελαιάδες με πιο ακριβή βενζίνη ή πετρέλαιο; Θα χάσουν πελάτες; Πόσους θα χάσουν; Πάντως λεφτά δεν θα φανεί να χάνουν άρα δεν τους ενδιαφέρει. Την τιμή τη ρίχνεις μόνο όταν αυτή η κίνηση θα μεγαλώσει την πελατεία σου και θα βγάζεις κέρδος από την κατανάλωση. Τέτοιο ενδεχόμενο στην αγορά καυσίμων δεν αναμένεται. Όλο και λιγότεροι πελάτες μένουμε αναγκασμένοι ν’ αγοράζουμε βενζίνη-πετρέλαιο όσο και να ’χουν. Και η πτώση της πελατείας είναι πιο αργή από την άνοδο των τιμών, άρα δεν κινδυνεύουν τα κέρδη κανενός. Μήπως τα διυλιστήρια φοβούνται μποϋκοτάζ στα καύσιμα; Αυτό είναι ιδέα για ηλίθιους. Στα μακαρόνια μπορούμε να κάνουμε μποϊκοτάζ, στα καύσιμα όχι. Μήπως τα διυλιστήρια φοβούνται ότι θα φέρει κάνας άλλος πιο φτηνή βενζίνη από άλλη χώρα π.χ. από την Ιταλία; Αυτό κι αν είναι αδύνατον, αφού ο νεοφιλευθερισμός βάζει το κράτος να προστατεύει αυτούς που δεν μπορεί και δεν θέλει να ενοχλεί.»