5/12/22

Χρήμα σημειωτόν

Κατά "Το Κράτος είναι Χρήμα", ακολουθεί "Το Κράτος είμαι Εγώ".

"“Παρακολουθούμε μια νέα ανα...διαμονή πλούτου”, εξηγεί ο πρωθυπουργός που έβλεπε να τριήμερα να περνούν. Ο Λαός συμφωνεί και απαντά: “Κάνε τους πλούσιους πλουσιότερους, τους μεσαίους φτωχούς και τους φτωχούς φτωχότερους. Μετά πήγαινε σ' εκλογές και το χρήμα στο λαιμό σου”.

Τότε ξεκίνησε ο προβληματισμός μας για το χρήμα, το χρειαζούμενο, σύμφωνα με τα λεξικά. Συνήθως καταλήγει σε όσους δεν το χρειάζονται.

Αλήθεια, όταν μετά από λίγους μήνες θα λέμε ότι ο Κυρ Μητσοτάκης χρημάτισε πρωθυπουργός τι ακριβώς θα εννοούμε;

Ο νέος άστεγος βλέπει το θέμα ψύχραιμα κι ενημερώνει με τρόπο: “Ένας πλειστηριασμός ενέγραψε το σπίτι μου στο εθνικό μας χρηματολόγιο”.

ΓΛΕΝΤΙΑ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ / “Χρήμα στα νιάτα, στην τσαχπινιά / Χρήμα στο μπόι σου, καλέ”.
“Στρώσε το χρήμα σου για δυο, για σένα και για σένα”, να κοιμηθείτε χρηματσάδα.

ΑΡΚΟΥΔΙΣΙΟΝ / Μία ζέστη μία κρύο, ο χρηματισμός φουσκώνει το λογαριασμό ρεύματος.

Ο ΘΥΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ / Οι τράπεζες σε κυνηγούσαν να σου δώσουν δάνεια και τώρα δεν θέλουν να τα αποπληρώσεις. Τι το παράξενο;

ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΧΡΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ / Θερμοσίφουνας μας πήρε και μας σήκωσε. Το σκωτσέζικο ντους που μας κάνει ο τρόμπας φουσκώνει το λογαριασμό ρεύματος.

ΒΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ της καρδιάς ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ αγοράς

Γιάννης Κότσιρας
Τα χρήματα, τα χρήματά σου / τα γνώριμα τ' αγαπημένα που είναι χαμένα...
Σαν θυμηθώ τα χρήματά σου, / καίγονται ξαφνικά τ' αστέρια. / Βρίσκομαι μες την αγκαλιά σου.
Τα χρήματα, τα χρήματά σου / μες τα όνειρά μου τρομαγμένα, / φτάνουν σε μένα.

Τόλης Βοσκόπουλος ερμηνεύει Λυκούργο Μαρκέα
Χρήμα χρήμα τη ζωή μου / αγοράζω μοναχός / κι είναι μαύρη η ψυχή μου / σκοτεινός κι ο ουρανός.
Χρήμα χρήμα το χειμώνα / μες στο κρύο στη βροχή / δεν ανθίζει ανεμώνα, / δε γελούν οι ουρανοί.
Χρήμα χρήμα στη ζωή μου / κουρασμένος κονομώ / κάποιος δρόμος να μου φέρει / τη χαρά που αναζητώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: