7/1/18

Γιαννικά κι αγύριστα

Ακόμα δεν τον είδαμε, Κούλη τον βαφτίσαμε
Ιωάννη Πρόδρομε-Βαπτιστή, σε ποια θρησκεία βάφτισες τον Ιησού και τι όνομα του έδωσες;

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΣΑ
Κυρά-Γιάνναινα, ο Γιάννης σου πού πάει;
...
Ο Γιάννης είναι πονηρός  / κι αυτά που λέει μην τα τρως...
(Πρώτη εκτέλεση Γιώργος Καλατζής)

ΓΝΩΜΙΚΟ
Όπου Γιάννης και μάλαμα.

ΣΤΙΧΩΜΑΤΑ
Βρε Γιάννη μ', / Ιωάννη μου, / μου το 'κλεισες το χάνι μου.
(Γιαννάκη μου, (δις) / μου 'κλεισες το σπιτάκι μου)

ΠΑΡΟΙΜΙΑ
Όπου γάμος και χαρά η Γιαννούλα πρώτη.

ΑΛΛΑ
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.
Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει.
Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω.
Δεν είναι Γιάννης, είναι Γιαννάκης.
Δεν είναι κάθε μέρα τ’ Αη-Γιαννιού.
Όπου Γιάννης και του Θεού η χάρη.
Όλοι θέριζαν κι η Γιαννούλα άσπριζε.
Να σε κάψω Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι.
Σπίτι χωρίς Γιάννη, προκοπή δεν κάνει.
Ξέρει ο Γιάννης τι έχει μέσα στον τορβά του.
Ακόμα δεν τον είδαμε, Γιάννη τον βαφτίσαμε.
Σαρανταπέντε Γιάννηδες ενός κοκόρου γνώση.
Βγάλε Γιάννη το παιδί σου να γιορτάζει κάθε μήνα.
Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη.
Πότε ο Γιάννης δεν μπορεί, πότε ο κώλος του πονεί.
Τα καλά του Γιάννη τα θέλουμε το Γιάννη δεν τον θέλουμε.
Κάνε Γιάννο μ' τη δουλειά σου, κι ύστερα και πάλι θεια σου.
Κόψε ξύλο κάμε Αντώνη κι από πλάτανο Μανώλη κι αν ρωτάς και για τον Γιάννη, ότι ξύλο κόψεις κάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: