28/3/14

Εδώ μνημόνιο μαίνεται κι ο γαλατάς χτενίζεται

Αγάλι-αγάλι γίνεται η αγουρίδα γάλα.
Ακριβός στα γάλατα και φτηνός στ' αλεύρι.
Άλλο το γάλα του λαγού κι άλλο της κουκουβάγιας.
Αν δεν παινέψεις το γάλα σου θα πέσει να σε ξυνίσει.
Αν έχεις γάλα διάβαινε και ριζικό στο ράφι.
Απρίλης με τα γάλατα και Μάης με Δημάρχους.
Από το γάλα σου και στου κεσέ τ’ αυτί.
Βγάζει απ' τη μύγα γάλα.
Γλυκάθηκε η γριά στο γάλα, θα πιει και τη βουβάλα.
Δε μου κάνει ούτε γάλα ούτε μέλι.
Δείξε μου το γάλα σου να σου πω ποιος πίνει.
Έκανε το γάλα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο.
Έχω πολλά γάλατα για τσουτσούνα σου.
Η καλή νοικοκυρά, είναι γάλα και πυτιά.
Καινούργιο γαλατάκι μου, και που να σε κρεμάσω.
Κάλιο γάλα και στο χέρι παρά φέτα και καρτέρι.
Κόρακας κοράκου γάλα δε βγάζει.
Μάρτης γδάρτης και κακός γαλατοκαύτης.
Ο διψασμένος γάλατα ονειρεύεται.
Ο τεμπέλης κι ο φαγάς ή χωροφύλακας ή παπάς. (Άσχετο, αλλά μας αρέσει)
Το γάλα θρέφει μάγουλα και ξεγυμνώνει κώλους.
Όποιος παστεριώνει με τα γάλατα τον πίνουν κότες.
Όπου φτωχός το γάλα του.
Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει γάλα ημέρας.
Ούτε γάλα στον κόρφο του.
Το γάλα από τον τόπο σου κι ας είν’ μακράς διαρκείας.
Πάρ' τονα στο γάλα σου να σου πει ξυνισμένο.
Πιάστηκε σαν τον ποντικό στο φρέσκο.
Πουτάνα με τα γάλατα και κλέφτης με τα ράφια.
Τα στερνά νικούν τα φρέσκα
Τι έχεις Γιάννη; Γάλα πάντα.
Τι γυρεύει η αλεπού στην καρδάρα;
Το γάλα δεν κάνει τον κεσέ.
Το αίμα γάλα (ή νερό) δε γίνεται. (Κι αν γίνεται δεν πίνεται)
Το ποτάμι κοιμάται, ο οχτρός δεν κοιμάται. (Κάτι λέει)
Τρεις το ρύζι, τρεις το γάλα, έξι το ρυζόγαλο.
Πιείτε μάτια γάλα.
Ψάχνει γάλα στ' άχυρα.
Να φυλάγεσαι από μπροστινά βοδιού, από πισινά μουλαριού κι απ` όλες τις τιμές του γάλακτος να φυλάγεσαι.
Πριν ρωτήσεις για το γάλα ρώτησε για την τιμή του.
Στις εννιά του μακαρίτη, φρέσκο γάλα μες στο σπίτι.
Το γάλα δεν κάνει το γαλατά.
Να πίνει η μάνα και του παιδιού να μη δίνει.
Ότι γάλα ας κατεβάσει.
Άλλαξε ο Μανωλιός και παστερίωσε το γάλα του αλλιώς.
Παίρνω το γάλα μου πίσω. (Το αίμα όχι)

Ο μαστός...
Άλλος έχει το βυζί κι άλλος το γάλα.
Αν ήταν το βυζί πουγγί θα το βύζαιναν πολλοί.
Δε φοβάται το βυζί από το γάλα.
Όλα τα βυζιά δεν κατεβάζουν γάλα.
Σιγά μη στάξει το βυζί του γαϊδάρου.
Άφησε το γάλα και πάει για μαστάρια.
Βυζί φέρνει τα γάλατα βυζί τα παραψώλια.
Και η βυζουκλού τον άντρα της μ’ όλους τους γαλατάδες.

Και το άρμεγμα
Αλλού μ’ αρμέγεις, δέσποτα κι αλλού έχω εγώ το γάλα.
Δυο γάιδαροι αρμέγανε σε ξένον αχυρώνα.
Έβαλαν το λύκο ν’ αρμέξει τα πρόβατα.
Αρμέγω εγώ το σκύλο μου κι ο σκύλος την ουρά του.
Ή στραβό είναι το βυζί ή στραβά αρμέγουμε.
Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού αρμέγουν κότες.
Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες. (Αυθεντικό)
Βαστάτε βυζουκλάκια μου μη σας αρμέξει ο κώλος.
Εσένα αρμέγω, πεθερά,  να κατεβάσει η νύφη.
Τον άρμεξε στο ταψί.
Σκυλί που αρμέγει μην το φοβάσαι.
Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά αρμέγω.
Αρμέγει το σαμάρι να χύσει ο γάιδαρος.
Όπως μου βαράνε αρμέγω.
Όσα αρμέγει η ώρα δεν τ’ αρμέγει ο χρόνος.
Οποίος βαριέται να αρμέξει πέντε ημέρες γάλα πήζει.
Νηστικό αρκούδι δεν αρμέγει.
Κάλιο γαϊδουρόπηζε παρά γαϊδουροάρμεγε.
Λείπει ο γάτος αρμέγουν τα ποντίκια.
Ο Μανόλης με τα πόδια αρμέγει βόδια σπάει ρόδια.

Και λίγο γιαούρτι
Ζήσε γάλα μου να φας γιαούρτι.
Βρήκαμε κεσέ, ας πήξουμε πέντ-έξι.
Γιαούρτι στο σακί.
Βάλαν τον τρελό να πήξει κι έκατσε και γιαουρτώθη.
Δύο γιαούρτια κάτω από μία αμασκάλη δε χωράνε.
Από Μαρτιού ξυνόγαλα κι απ’ Αύγουστο γιαούρτι.
Κι ο Άγιος γιαούρτι θέλει.
Έχασε τ' αυγά με τα γιαούρτια.

Τυράκι;
Τα ξερά τυριά στον τοίχο δεν κολλάνε.
Τι είν' ο κάβουρας τι είν' το τυρί του.
Ο βρεγμένος το τυρί δεν το φοβάται.

Προεκλογικό
Γάλατα υπάρχουνε

Η καλή μας αγελάδα
Τι κι αν είσαι και παπάς με τη γελάδα σου θα πας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: